Parada Parowozów 2010

plakatcargo 300x276 Parada Parowozów 2010Serdecznie zapraszamy wszystkich do udziału w XVII Paradzie Parowozów w Wolsztynie, organizowanej przez właściciela parowozowni – PKP CARGO S.A.

Uroczystości zaplanowano na dni 30 kwietnia – 2 maja 2010 roku.

Tradycyjnie już Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni przygotowuje dla zwiedzających Parowozowe Centrum Informacji – będzie można zakupić tu bilety na pociągi „retro” kursujące w dniu imprezy, dowiedzieć się wszystkiego o programie parady, pozyskać wszelkie informacje o głównych bohaterach – parowozach z całej Europy, a także zakupić pamiątki z wolsztyńskimi parowozami. Stoisko urządzone będzie przy wejściu do dawnej noclegowni drużyn parowozowych, tuż obok hali postojowej parowozów. Czynne będzie w piątek 30 kwietnia w godzinach 16.00 – 20.00 i w sobotę 1 maja w godzinach 8.00 – 18.00.

„Gwóźdź programu”, czyli paradne przejazdy parowozów przez stację w Wolsztynie będą miały miejsce w godz. 13.30 – 15.00. Do Wolsztyna tego dnia przyjadą pociągi specjalne z Poznania, Wrocławia, Cottbus i Berlina. Pociągi „retro” będą uruchomione w relacjach Wolsztyn – Stefanowo – Wolsztyn i Wolsztyn – Nowa Wieś Mochy – Wolsztyn (więcej …).

Krótki program XVII Parady Parowozów:

Piątek 30 kwietnia 2010

19.15 – finał konkursu Miss Parowozów
21.30 – 23.00 pokaz „Światło, dźwięk i para” oraz nocna sesja fotograficzna

Sobota 1 maja 2010

7.40 – odjazd pociągu specjalnego do Stefanowa (parowóz TKt48-191, par. Chabówka)
8.45 – przyjazd pociągu specjalnego ze Stefanowa (parowóz TKt48-191, par. Chabówka)
9.15 – odjazd pociągu specjalnego do Nowej Wsi Moch (parowóz Ty2-953, par. Chabówka)
10.10 – przyjazd pociągu specjalnego z Nowej Wsi Moch (parowóz Ty2-953, par. Chabówka)
11.45 – przyjazd specjalnego pociągu pospiesznego PKP Intercity z Wrocławia, przez Leszno (parowóz Ol49-59, par. Wolsztyn)
11.56 – przyjazd pociągu specjalnego z Cottbus (parowóz BR 01 509, par. Ulm)
12.12 – przyjazd pociągu specjalnego z Berlina (parowóz BR 52 8177, par. Berlin Schoneweide)
12.14 – przyjazd specjalnego pociągu pospiesznego Przewozów Regionalnych z Poznania, przez Leszno (parowóz Pt47-65, par. Wolsztyn)

13.30 – 15.00 – Parada Parowozów z udziałem Pm36-2, Pt47-65, Ol49-7, Ol49-59, Tr5-65 (Wolsztyn), Ol12-7, Ty2-953, TKt48-191 (Chabówka), 242.001 (Budapeszt, Węgry), 313.432 (Luzna u Rakovnika, Czechy), BR 01 509 (Ulmer Eisenbahn Freunde, Niemcy), BR 52 8177 (Dampflokfreunde Berlin, Niemcy)
14.15 – wyjazd parowozu BR 01 509 na obrotnicę do Leszna16.05 – odjazd pociągu specjalnego do Stefanowa (parowóz 242.001, par. Budapeszt)
16.30 – odjazd pociągu specjalnego do Berlina (parowóz BR 52 8177, par. Berlin Schoneweide)
16.55 – przyjazd pociągu specjalnego ze Stefanowa (parowóz 242.001, par. Budapeszt)
17.58 – odjazd pociągu specjalnego do Cottbus (parowóz BR 01 509, par. Ulm)
18.00 – odjazd specjalnego pociągu pospiesznego Przewozów Regionalnych do Poznania, przez Grodzisk Wlkp. (parowóz Pm36-2, par. Wolsztyn)
18.00 – odjazd specjalnego pociągu pospiesznego PKP Intercity do Wrocławia, przez Leszno (parowóz Ol49-7, par. Wolsztyn)

Niedziela 2 maja 2010

6.15 – odjazd pociągu specjalnego TPWP do Sierakowa Wlkp. i Łowynia (parowóz Ty2-953, par. Chabówka)
18.30 – przyjazd pociągu specjalnego TPWP z Sierakowa Wlkp. i Łowynia (parowóz Ty2-953, par. Chabówka)

Tagi: , , , , , , , , , , , ,

komentarzy 12

  1. krzysiuMK pisze:

    Miło patrzeć, że „po paradowy” pociąg do Poznania będzie prowadziła Pm36-2 a nie OL49 :);). Gdzieś na 80-90% jest pewne że nim pojadę 🙂
    Jestem ciekawy czy parowozy będą wyjeżdżać dalej czy nadal będzie tak samo(?). I mam też nadzieję, że pogoda będzie dobra 🙂
    Szkoda, że z Niemiec „nowym” starym parowozem będzie tylko 01 509, bo BR52 była w Wolsztynie już nie raz ;). Powinna przyjechać jeszcze BR35 ale trudno ważne,że będzie co będzie :).

  2. Filip Bebenow pisze:

    We wszystkich niemieckich informatorach planowano przyjazd 35 1019, ale ona nie ma dopuszczenia na samodzielne poruszanie się po polskich torach. Zawsze występowała w duecie z 03 2204. Ta ostatnia oczekuje na naprawę, więc trzeba było podstawić coś innego. Uważam jednak, że 01 509 to bardzo ciekawa konstrukcja – jeden z najnowocześniejszych parowozów Europy, zrekonstruowany w 1963 roku, z super sprawnym kotłem, Vmax=140 km/h i opalaniem olejowym. Miła odmiana i ciekawostka techniczna!

  3. Björn Bollmann pisze:

    Pozwalam sobie tutaj na małą poprawkę: 35 1019 ma zjeżdżone obręcze kół , które mają być naprawione w Meiningen. Dla tego nie przyjedzie .
    01 509 z kolei już w tym momencie jest własnością Preßnitztalbahn Gmbh, a przed tym należał do Ulmer Eisenbahnfreunde. Ale na pewno ciekawa odmiana, tym bardziej , ze jeszcze nigdy nie było maszyny typu 01.5 na Paradzie. Na terenie NRD parowozy te eksploatowane były aż do początku lat 80-tych.

  4. krzysiuMK pisze:

    To i tak dobrze, że chociaż coś nowego z niemiec w końcu przyjedzie 🙂
    A nie co rok to samo…

  5. Filip Bebenow pisze:

    Jest to pociąg pospieszny Przewozów Regionalnych w taryfie Inter Regio. Nie czepiajmy się szczegółów. Bilet na niego można kupić w dowolnej kasie.

  6. krzysiuMK pisze:

    Ale się w kurzyłem 🙁 !!!. Znowu coś robią przy Pm36-2 🙁 . Jeszcze przez to nie wiadomo czy pojedzie z „po paradowym” pociągiem iR do Poznania 🙁
    A ja się tak na niego nastawiłem 🙁

  7. Atkl pisze:

    Koledzy, bądźcie tak dobrzy i ustalcie, czy na ten Interregio z Poznania do Wolsztyna i potem o 18 00 z Wolsztyna do Poznania działają: bilet turystyczny i regio karnet /oczywiście w odmianach uprawniających do przejazdu „normalnymi” Interregio/. Dzięki.

  8. michaux pisze:

    Czy ktoś wie co się stało, że pociąg z Berlina z 52 8177 nie dojechał na Paradę? I moje drugie pytanie: dlaczego 01 0509 wróciła z Leszna na haku SM31?

  9. Doctor pisze:

    52 8177 nie dojechał na paradę ze względu na zagrożenie pożarowe w Niemczech
    (01 0509 to parowóz opalany olejem, który nie iskrzy, dlatego mógł przyjechać).
    01 0509 nie wrócił z Leszna, tylko z Nowej Wsi Moch, gdzie padła mu przepustnica, w związku z czym został wygaszony.

  10. krzysiuMK pisze:

    Ciekawy jestem, jak będzie wyglądała „Parada Parowozów 2011” skoro w tym roku było 11 maszyn to, żeby za rok nie było 9 czy 8…
    Następna parada powinna mieć min. 16 parowozów(albo więcej).
    Pociąg TLK Hefajstos do Wolsztyn powinna przyprowadzić Pt47-65
    Pociąg interREGIO Cegielski do Wl Pm36-2
    Pociąg VIP-Cargo Ty2-953 lub 911
    Powrotne:
    TLK Hefajstos Pm36-2
    iR Cegielski Ol49(23 lub taka która będzie na chodzie)
    VIP-Cargo Pt47-65
    Co wy na to?
    Jestem też ciekaw jak będzie z Poznaniakami jak będzie remont lini 357
    Czy wtedy wykorzystają odcinek Grodzisk WLKP-Opalenica i dalej E20
    To by była dopiero „Parada” 🙂 Ciekawe jak będzie 🙂
    Co myslicie o moim pomysle?

  11. Rafał Matuszewski pisze:

    @KrzysiuMK Odcinek Grodzisk – Opalenica nie będzie wykorzystany, gdyż podczas przebudowy stacji Opalenica nie włączono z tego kierunku torów w układ stacyjny. Prędzej pociąg by wracał przez Zbąszyń lub Leszno. To jest gdybanie, bo może też do parady nie dojść znając poczynania kolei w naszym kraju…

Skomentuj

Komentarz



© TPWP 2021. Strona używa plików cookies. Polityka prywatności zawiera więcej informacji o cookies. Design & Development: Michał Pawełczyk