Wolsztyn na „równi pochyłej”

W dzisiejszej, poznańskiej „Gazecie Wyborczej” ukazał się artykuł informujący o planowanym zaprzestaniu prac związanych z przygotowaniem uruchomienia na bazie Parowozowni Wolsztyn spółki z większościowym pakietem samorządów. W skład spółki oprócz PKP CARGO S.A. wejść miały Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, Starostwo Powiatowe w Wolsztynie i Urząd Miejski w Wolsztynie. Dziś wiemy, że spółka na pewno nie powstanie. Zaprzestano rewizji parowozów, gdyż spółka PKP CARGO liczyła, że przerzuci tę odpowiedzialność na nowo powstałą spółkę. Spółki nie ma, nie ma także sprawnych parowozów. Od początku obowiązującego rozkładu jazdy parowozy poprowadziły około 15% zaplanowanych pociągów. Ostatnie, granicznie wyeksploatowane, zaniedbane 3 egzemplarze, które nie przekroczyły terminu rewizji, są w bardzo złym stanie. Prowadzone przez nie pociągi tracą punktualność lub są odwoływane. Usterki powtarzają się notorycznie. „Śmierć techniczna” to tylko kwestia czasu. Oznacza to jedno – rychły koniec Parowozowni Wolsztyn i zniszczenie jej dziedzictwa.

W tym roku parowozy z Wolsztyna mogą więc liczyć jedynie na dotychczasowe 3 mln zł na dwa kursy dziennie do Poznania. Nie będzie dotacji na remonty lokomotyw i nowości muzealne. To spore rozczarowanie m.in. dla wolsztyńskiego samorządu – gmina i starostwo miały przygotowany milion złotych, by wesprzeć spółkę. Brak pieniędzy na parowozownię martwi też miłośników zabytkowych lokomotyw. – To fatalna wiadomość – mówi Wojciech Lis z Towarzystwa Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni. Przypomina, że sytuacja w parowozowni jest coraz gorsza: – To jak jazda lokomotywy parowej po równi pochyłej. Obecnie są czynne tylko trzy parowozy. Pozostałych PKP Cargo nie remontuje, bo wychodzi z założenia, że powstanie spółka i zrobi to za nich.

Więcej… http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,8980403,Nie_ma_pieniedzy_na_parowozy_z_Wolsztyna.html#ixzz1BgK1t4K3

Tagi:

Skomentuj

Komentarz



© TPWP 2018. Strona używa plików cookies. Polityka prywatności zawiera więcej informacji o cookies. Design & Development: Michał Pawełczyk