Prace w Kębłowie

Tegoroczna jesień obfituje w liczne prace na linii nowosolskiej. We wrześniu przygotowywaliśmy stacje i przystanki przed organizowanymi rokrocznie piknikami drezynowymi, październik poświęciliśmy na prace porządkowo-remontowe w pomieszczeniach dyżurnego ruchu, dawnej nastawni i poczekalni dworca w Świętnie, gdzie planujemy otworzyć izbę pamięci, a w listopadzie…

Listopad upłynął nam na pracach torowych (inspekcja szlaku, drobne wycinki). Dzięki systematycznemu opryskowi i wycinaniu roślinności nie tylko w skrajni, ale i w pasie bezpośrednio wzdłuż toru, z czasem możemy przystępować do prac o charakterze bardziej „kosmetycznym”. W minioną sobotę przeprowadziliśmy akcję odkrzaczania rampy w Kębłowie. Mimo krótkiego już dnia udało się wyciąć większość krzaków i drzew (głównie samosiejek akacji) porastających samą rampę, jak i ślad po dawnym torze ładunkowym. Mimo iż prace nie zostały jeszcze zakończone, efekt robi wrażenie, a sama stacja odzyskuje dawny blask.

Tagi: , , , ,

Komentarzy 4

  1. marcin sz pisze:

    Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Sprawa jest nam znana, trzymamy rękę na pulsie. Decyzja została już oprotestowana przez kilka organów. Jedynie Powiat Nowa Sól wyraził zgodę na likwidację.

  2. miłośnik parowozów pisze:

    Ponowna reaktywacja tej trasy jest rzeczą całkowicie nierealną porównywalną do ponownego przyłączenia Lwowa do Polski – po prostu! Nikt już tej trasy nie wyszykuje ani na planowe przejazdy ani na turystyczne – taka chcąc nie chcąc jest prawda, z którą trzeba się pogodzić, czy nam się to podoba lub też nie!

  3. Intelekt pisze:

    Co do odcinka Wolsztyn – Nowa Sól to już od dawna można było się spodziewać takiego obrotu spraw natomiast zamiar likwidacji odcinka Nowa Sól-Żagań jest ogromnym zaskoczeniem. Przecież ten odcinek wchodzi w skład korytarza C-59/1 Nowa Sól-Zawidów, a wątpię że komisja europejska zgodzi się zlikwidować ten korytarz. Poza tym niedawno słynne plany optymalizacji sieci zakładały odbudowę tego odcinka i przeniesienie na niego ruchu z linii Zielona Góra-Żary. A co z raportem ZNPK dot. „wąskich gardeł”? Co z przewoźnikami towarowymi którzy deklarują chęć korzystania z tej linii po rewitalizacji i przystosowaniu do ruchu ciężkich składów towarowych o wysokim nacisku na oś? To jest wręcz niesamowite że decydenci nie dostrzegają tych faktów!

Skomentuj

Komentarz



© TPWP 2018. Strona używa plików cookies. Polityka prywatności zawiera więcej informacji o cookies. Design & Development: Michał Pawełczyk