Parowozem przez Wielkopolskę 2013

Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni ma zaszczyt szósty już raz zaprosić na przejazd pociągiem specjalnym z cyklu „Parowozem przez Wielkopolskę” w tradycyjnym terminie – w niedzielę po Paradzie Parowozów, a więc w tym roku 28 kwietnia. Czwarty już raz na czele naszego pociągu stanie parowóz z Chabówki, z której pochodzić będą również wagony (tak jak w 2010 oraz ubiegłym roku). Pierwotne plany zakładały obsługę tegorocznego pociągu przez dwa parowozy (po drodze miała nastąpić zmiana na wolsztyńską Ol49) – byłaby to pierwsza od prawdopodobnie co najmniej dwudziestu lat impreza, podczas której podczas jednego dnia byłaby możliwość fotografowania składu z dwoma różnymi parowozami. Z uwagi na zatrudnienie wszystkich wolsztyńskich maszyn w terminie imprezy na miejscu w Wolsztynie i problem z drużynami trakcyjnymi, impreza odbędzie się w tradycyjnej formie – pociąg na całej trasie poprowadzi ten sam parowóz.

Trasa

Pociąg, podobnie jak w ubiegłych latach, przemierzy linie kolejowe głównie Ziemi Lubuskiej, wzdłuż których podziwiać można licznie zachowaną, zabytkową infrastrukturę towarzyszącą – przede wszystkim pruską architekturę kolejową. Na najciekawszych odcinkach tradycyjnie zaplanowaliśmy fotostopy. Na trasie nie zabraknie linii, po których nie kursują już pociągi osobowe, a nawet takich, na których regularnego ruchu pasażerskiego nie było nigdy. Na uwagę zasługuje szczególnie wjazd do portu w Cigacicach (ostatnia taka okazja była w 2000 roku, kiedy grupa głównie niemieckich miłośników starej kolei wjechała tam pociągiem ciągniętym przez parowóz Ok1-359, który zresztą zainaugurował również nasze pociągi spod szyldu „Parowozem przez Wielkopolskę” w 2008 roku) oraz odcinek Czerwieńsk – Gubin. Cała trasa przedstawia się następująco:

Wolsztyn (wyjazd ok. 7:40) – Zbąszynek – Sulechów – Cigacice Port – Sulechów – Czerwieńsk – Gubin – Czerwieńsk – Zbąszynek – Wolsztyn (powrót ok. 19:00)

Skład

Skład pociągu stanowić będą trzy wagony serii Bhixt (popularne „ryflaki” – dwa typu 101A i jeden typu 43A), na czele których stanie parowóz Ty42-107. Wybierając skład kierowaliśmy się jak zwykle chęcią maksymalnego odwzorowania realiów historycznych – typowe na sieci PKP w latach 70. i 80. XX wieku wagony pociągnie więc parowóz reprezentujący serię, która dość powszechnie spotykana była aż do schyłku „epoki pary” w Polsce.

Rezerwacje

Rezerwować miejsca będzie można również tradycyjnie – za pomocą interaktywnego formularza zgłoszeniowego, który zostanie uruchomiony na naszej stronie internetowej (tpwp.pl) po otrzymaniu kalkulacji od przewoźnika i ustaleniu wysokości składki. Mając na uwadze poprzedni rok, kiedy ku naszemu wielkiemu zdziwieniu wszystkie bilety rozeszły się w ciągu dwunastu godzin (od 22:00 28.03.2012 r. do 10:00 29.03.2012 r.), tym razem dokładny termin (datę i godzinę) rozpoczęcia rezerwacji ogłosimy z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem tak, by możliwie wyrównać szanse potencjalnych uczestników.

Przy okazji zwracamy się do zainteresowanych, podobnie jak w ubiegłym roku, o propozycje fotostopów. Wszystkie wskazane drogą mailową (pociag@tpwp.pl) miejsca sprawdzimy przy okazji rozpoznania szlaku.

Tagi: , , , , , , , , , , , , ,

Komentarzy 56

  1. gość pisze:

    Już nie przesadzajmy, impreza w pociągu czy z samochodu sama się nie zrobi. Każdy ma swoje preferencje co do sposobu robienia zdjęć, grunt to się szanować na wzajem.

  2. Michael Reimer pisze:

    Hallo,
    da der Zug ausverkauft ist, würde ich gern einige Fotos von der Straße aus machen. Also mit dem Auto. Gern würde ich einen Betrag für den Fahrplan zahlen. Bitte geben Sie mir dazu Informationen. Danke

    Hello,
    i will take pictures from the train from the street, ba car. Give me please informationen, time-table, for this train. How much is the time table; i send the money or give the money in wolsztyn. thank you
    by

  3. Doctor pisze:

    @Michael Reimer: We’re starting from Wolsztyn at 7:40 am. You can come to the „train office” (a table put on the platform where tickets are handled to the passengers) before that time and you’ll receive all the useful info. As it comes to paying – there’s no fixed price for the chasers, but we advise you to take into account the price paid by the passengers. Lang story short – pay as much as you think the trip is worth. All money earned (if any) will be spent on the TPWP works, no one of us takes the money for their own use.

  4. Andrzej pisze:

    hej ! Nie mogę znaleźć odpowiedzi. Padło pytanie czy na pokładzie będzie możliwość zakupu ciepłych, zimnych napojów tudzież czegoś „na ząb” ? Prośba o odpowiedź. Dosyć ważne biorąc pod uwagę kilkanaście godzin w trasie.
    Pozdrawiam

  5. hasler pisze:

    W wiadomościach przesyłanych do uczestników jest zawarta informacja o barze „Tender” który zaprasza do swojego bufetu.
    Reasumując wzorem minionych lat organizatorzy nie pozwolą aby coś grało poza duszą :-)

  6. Goldenpass pisze:

    Mam takie pytanie do organizatorów:). Czy jesteście w stanie podać przybliżoną godzinę wjazdu do Cigacic i pierwszy wjazd do Czerwieńska ?. Mały 4-letni chrześniak z Zielonej Góry koniecznie chce zobaczyć prawdziwy „pajowóz” :)

Skomentuj

Komentarz



© TPWP 2018. Strona używa plików cookies. Polityka prywatności zawiera więcej informacji o cookies. Design & Development: Michał Pawełczyk