„Para w gwizdek”, czyli dokąd zmierza Parowozownia Wolsztyn?

W poznańskim dodatku do piątkowej (18.01.2013 r.) Gazety Wyborczej ukazał się obszerny artykuł naszego Kolegi – Filipa Bebenowa (nagrodzonego ostatnio pierwszą nagrodą w prestiżowym konkursie „Teraz Polska Promocja„) – traktujący o obecnej sytuacji wolsztyńskiej parowozowni. Filipowi, członkowi naszego Towarzystwa, jak chyba każdemu z nas leży na sercu los Parowozowni Wolsztyn. Pojawiające się w ostatnim czasie w mediach często sprzeczne doniesienia na temat przyszłości, jaka może czekać słynne na całym świecie wolsztyńskie lokomotywy, były inspiracją do przeprowadzenia rzeczowej analizy i przedstawienia propozycji, dzięki którym być może udałoby się poprawić wizerunek i kondycję „wielkopolskiej perełki”. Jak bowiem oceniać chaotyczne posunięcia samorządów i PKP CARGO S.A., kiedy z jednej strony dąży się do utworzenia spółki, która ma rzekomo (jak twierdzą zainteresowani) uratować parowozownię, a z drugiej zapewnia się ustami rzecznika PKP CARGO, że wolsztyńska szopa jest w dobrych rękach i nic jej nie grozi? Zdają się temu przeczyć statystyki, z których jasno wynika, że tylko przez ostatnich pięć lat ilostan sprawnych parowozów zmniejszył się aż czterokrotnie (z ośmiu do zaledwie dwóch) i regularnie spada praca przewozowa. Tym bardziej zapraszamy do lektury poniższego tekstu – dość ogólnego z uwagi na ograniczone miejsce na łamach gazety. Mamy mimo wszystko nadzieję, że stanie się on pretekstem do zainteresowania się tematem decydentów i poszukania alternatywy dla chyba jednak „ślepego toru”, jakim wydaje się być zawiązanie spółki w zaproponowanej formie.

para w gwizdek filip bebenow 400x600 Para w gwizdek, czyli dokąd zmierza Parowozownia Wolsztyn?

Tagi: , , ,

Komentarzy 2

  1. zbychu pisze:

    Ol49-3 to chyba właśnie przykład na to, że z przejęcia parowozu przez samorząd nic dobrego nie wynikło. Były wielkie i ambitne plany a wyszło jak zawsze…

  2. Doctor pisze:

    Z przejęcia wyszło: Ol49-3 jest w Toruniu, podobnie jak wagony. Nie wiem gdzie stoi parowóz, ale wagony są tuż przy dworcu.
    To z naprawy (jak na razie) nic nie wyszło.

Skomentuj

Komentarz



© TPWP 2017. Strona używa plików cookies. Polityka prywatności zawiera więcej informacji o cookies. Design & Development: Michał Pawełczyk