Linia nowosolska: ostatnie przygotowania do powrotu pociągów

Wydawać by się mogło, że uruchomienie pociągów na tak krótkim i dobrze znanym nam odcinku, jakim jest Wolsztyn-Kębłowo-(Świętno), nie powinno sprawić wiele problemów, a przygotowania do nich nie wykroczą poza standardowe przyjmowanie rezerwacji, księgowanie wpłat, szukanie motywów czy redagowanie folderka. Nic bardziej mylnego. Paradoksalnie fakt ten sprawił iż przygotowania do imprezy pochłonęły o wiele więcej czasu, środków i energii. Od 2008 roku, kiedy to Towarzystwo zaczęło opiekować się nieczynną linią nr 371 wiele udało nam się na niej zdziałać – wycinka roślinności, regularne opryski, drobne prace utrzymaniowe sprawiły, iż nieczynny szlak „ożył” za sprawą ruchu drezynowego. Niestety nie udało nam się zapobiec kradzieżom na mniejszą (łubki, śruby) i większą (szyny) skalę. Stąd zgoda zarządcy infrastruktury, spółki PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Zielonej Górze, na uruchomienie nań pociągu obwarowana została wieloma warunkami.

W ciągu ostatniego miesiąca każdy weekend, a także wolne popołudnia, a nawet urlopy, poświęcaliśmy na przygotowanie szlaku na wjazd naszych pociągów z SN61. Członkowie TPWP, a także zaprzyjaźnieni z nami miłośnicy z Wolsztyńskiego Klubu Przyjaciół Kolejnictwa spędzili łącznie na linii ponad 650 godzin! Oprócz tego kilkadziesiąt godzin poświęciliśmy naprace w warsztatach i pracowniach, odtwarzając niezbędne oznakowanie.

Nasze pojazdy – ręczna drezyna i doczepa, poruszając się głównie na 6 km odcinku szlaku, pokonały w ciągu ostatnich 6 tygodni ponad 185 km, dowożąc na miejsce prac materiał torowy (łącznie blisko 6 ton), wskaźniki itp.

Od 12 marca:

  • zamontowaliśmy 524 łubki kolejowe,
  • posadowiliśmy 16 brakujących znaków drogowych B-3 (krzyży św. Andrzeja) i odnowiliśmy istniejące,
  • uzupełniliśmy 30 wskaźników kolejowych W6a (wskaźniki ostrzegania),
  • w Widzimiu Starym i Kębłowie umieściliśmy 4 wskaźniki kolejowe W4 (wskaźniki zatrzymania),
  • opryskaliśmy 10-kilometrowy odcinek linii roztworem herbicydu,
  • poprawiliśmy widoczność na 9 przejazdach kolejowo-drogowych,
  • wycięliśmy pojedyncze gałęzie wchodzące w skrajnię,
  • pobieliliśmy i obkopaliśmy 77 słupków hektometrowych, nanosząc na nie łącznie 318 cyfr,
  • pobieliliśmy 140 słupków dojazdowych zlokalizowanych przy przejazdach,
  • pobieliliśmy krawędzie peronowe w Widzimiu Starym i Kębłowie,
  • wykonaliśmy ponadto szereg drobniejszych prac o charakterze pielęgnacyjno-utrzymaniowym.

Ogromnie cieszy nas fakt, iż za niespełna tydzień (w sobotę 30 kwietnia) będziemy mogli pochwalić się efektem naszych wieloletnich prac.

FOTA5E1 Linia nowosolska: ostatnie przygotowania do powrotu pociągów

Tagi:

1 komentarz

  1. Dkn pisze:

    No, no. Nie mogę się doczekać ;)

Skomentuj

Komentarz



© TPWP 2017. Strona używa plików cookies. Polityka prywatności zawiera więcej informacji o cookies. Design & Development: Michał Pawełczyk