Kolejny pociąg specjalny – Pożegnanie Tr5-65!

Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni pragnie zaprosić wszystkich pasjonatów kolei z dawnych lat i fotografów do udziału w imprezie „Pożegnanie Teerki”. Termin dopuszczenia tego parowozu do ruchu mija 5 grudnia 2009 roku. Ze względu na przejściowe kłopoty z naprawami parowozów, Tr5-65 prawdopodobnie dołączy do długiej kolejki oczekujących na naprawę, a odstawionych stosunkowo niedawno Ol49-111, Pm36-2, Pt47-112, Ol49-23, Ol49-69, Ok1-359, Ok22-31. Nikt nie jest w stanie określić choćby w przybliżeniu, kiedy i czy w ogóle ostatni wolsztyński parowóz towarowy, a obecnie jedyny parowóz przedwojennej produkcji gotowy do jazdy, zostanie poddany rewizji.

W związku z tym, w dniu 5 grudnia 2009 (sobota) chcielibyśmy zaproponować państwu atrakcyjną pod względem historycznym oraz krajobrazowym trasę: Wolsztyn (odj. 7:50) - Zbąszynek (odj. 9:23) - Świebodzin (odj. 9:55) – Toporów (odj. 10:40)  – Sieniawa Lubuska i z powrotem (Wolsztyn przyj. 18:05). Szczególnie wart uwagi jest odcinek Toporów – Łagów – Sieniawa Lubuska, stanowiący fragment linii Toporów – Międzyrzecz. Pociągi planowe osobowe zniknęły stąd w 1989 roku. Kilka lat później trasę zamknięto również dla ruchu towarowego. Od 2009 roku pociągi towarowe znowu sporadycznie wjeżdżają na linię od strony Toporowa! Po raz pierwszy od 20 lat można zatem przejechać ten szlak o wybitnych walorach widokowych, co niewątpliwie zachęci do przejażdżki wszystkich „zaliczających”. Dla zwolenników fotografii przygotowaliśmy kilkanaście fotostopów na najciekawszym odcinku oraz kilka na pozostałej części trasy (w tym fotostopy nocne!).

378 300x200 Kolejny pociąg specjalny   Pożegnanie Tr5 65!
Tr5-65

Skład wagonów budowy międzywojennej pociągnie parowóz Tr5-65 z 1921 roku – ostatni zachowany przedstawiciel serii KPEV G8.1 ze zrekonstruowaną w latach trzydziestych osią toczną. Dzień 5 grudnia jest ostatnim dniem sprawności tego unikatowego parowozu!

Bilety w cenie 100 zł (przedpłata do 22 listopada) i 140 zł (w pociągu, przed odjazdem) można zamawiać za pośrednictwem specjalnego formularza.  Osoby zainteresowane noclegiem prosimy o kontakt pod numerem telefonu 724 615 710.

W odpowiedzi na pojawiające się pytania o możliwość gonienia pociągu informujemy, że jest on przeznaczony przede wszystkim dla osób jadących na pokładzie. Dodatkowo w związku z pewnymi problemami ze strony goniących podczas “Parowozem przez Wielkopolskę II”, tym razem skład pociągu będzie przyozdobiony na całej trasie (oczywiście z wyjątkiem fotostopów). Plan fotostopów będzie do nabycia dla goniących na podobnych zasadach jak podczas ostatnich imprez.

W związku z powyższym wszystkich Państwa zachęcamy do odbycia podróży w wagonie!

W przypadku braku wystarczającej ilości chętnych lub przeszkód technicznych przejazd może zostać odwołany. O wszystkich nowych faktach będziemy informować za pośrednictwem strony internetowej.

W razie wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny (0 724 615 710, codziennie po 18.00) lub mailowy: pociag@tpwp.pl

Regulamin imprezy

  1. Organizatorem imprezy jest Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni
  2. Impreza adresowana jest przede wszystkim do miłośników kolei chcących odbyć podróż pociągiem retro oraz wykonujących zdjęcia i/lub filmy. Dla tych ostatnich na trasie przejazdu przewidziane są specjalne postoje połączone z cofnięciem i najazdem pociągu (tzw. fotostopy). Postoje te sygnalizowane będą gwizdawką parowozu (dwa następujące po sobie sygnały).
  3. Do uczestnictwa w imprezie uprawnia bilet zakupiony u Organizatora w przedpłacie do 22.11.2009 w cenie 100 zł, lub później w cenie 140 zł. Nie przewidziano żadnych ulg ani biletów odcinkowych.
  4. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za osoby niepełnoletnie, które podróżują bez opiekuna.
  5. Podczas fotostopów opuszczanie i wsiadanie do pociągu powinno przebiegać możliwie najszybciej i bezpiecznie. Zabronione jest przechodzenie bezpośrednio przed lub za jadącym pociągiem, wyskakiwanie lub wskakiwanie do pociągu podczas jego ruchu, jak i przebywanie na stopniach wagonów lub na parowozie. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia ciała lub mienia uczestników powstałe podczas imprezy
  6. W czasie trwania fotostopu wszyscy chcący wykonać zdjęcia lub ujęcia filmowe udają się w miejsce wskazane przez Organizatora. Na osoby fotografujące lub filmujące z innych miejsc niż wskazane przez Organizatora pociąg nie będzie oczekiwał. Podczas trwania najazdu pociągu obowiązuje BEZWZGLĘDNY ZAKAZ wychylania się z okien wagonów oraz przebywania na pomostach, stopniach i innych zewnętrznych elementach taboru, a drzwi wagonów powinny byćzamknięte.
  7. Zabronione jest utrudnianie filmowania oraz wykonywania zdjęć innym uczestnikom imprezy, w szczególności poprzez przebywanie w miejscach innych niż wskazane przez Organizatora oraz poprzez głośne zachowanie.
  8. Każdy uczestnik imprezy zobowiązany jest do stosowania się do poleceń Organizatora i przestrzegania niniejszego Regulaminu
  9. Na wniosek grupy uczestników Organizator może zdecydować o organizacji dodatkowego fotostopu, jeśli nie spowoduje to przekroczenia czasu przejazdu określonego w rozkładzie jazdy. Po liniach , którymi pojedziemy odbywa się normalny ruch planowy i nie możemy dopuścić do opóźnień innych pociągów. Należy o tym pamiętać szczególnie podczas fotostopów.
  10. Każdy uczestnik, który rażąco narusza niniejszy Regulamin, zachowuje się w sposób agresywny lub obraźliwy w stosunku do pozostałych uczestników lub organizatorów, uporczywie nie stosuje się do poleceń Organizatora lub w inny sposób utrudnia przebieg imprezy, może zostać usunięty z pociągu w dowolnym miejscu na jego trasie bez prawa do żądania zwrotu jakichkolwiek kosztów.
  11. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zmiany składu pociągu ani rozkładu jazdy nie wynikające z jego winy.
  12. Udział w imprezie jest równoznaczny z przyjęciem do wiadomości i akceptacją niniejszego Regulaminu. Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatora.

Tagi: , , , , , , , , ,

Komentarzy 10

  1. Janek pisze:

    Co tu komentować. Kolejka parowozów w Lesznie i …takie inne sprawy o których sami wiecie wzbudza jedynie podziw dla dzielnych wolontariuszy. Teerka w osobowym planie dopełniła jedynie czar goryczy i uzmysłowiła równię pochyłą po której zjeżdża perełka Wielkopolski. Tym parowozem w rozkładzie mogli się jedynie „podniecać” ludzie widzący bardzo wąski aspekt tematu. Pozdrawiam TPWP i życze sukcesów w tym galimatiasie. Zachęcam wszystkich na ostatnią jazdę tego unikatowego parowozu.

  2. left pisze:

    No to mamy już tylko trzy parowozy na chodzie…Za pół roku dwa, za półtora jeden…

  3. Karol L. pisze:

    Jezu co to sie dzieje w tej jeb**** Polsce…
    Wszędzie ratuje sie zabytki jak mozna. W sumie to z jakich powodów Gniezno zostało zamknietę? Leszno może i coś zrobi, ale nigdy parowóz nie będzie zrobiony tak jak kiedyś w Fabloku, czy następnie w Gnieźnie.
    Szlak mnie trafia jak to słyszę. W skrócie Parowozy nie wrócą na szlak. Chabówki nadszedł koniec, Wolsztyna nadchodzi. Póki się ktoś za to nie weźmie nic nie będziemy mieli. PKP CARGO niby robi wiele itp. ale są tak durni, ze na PT47-65 walnęli na dymnicy znak PKP CARGO. Czy kiedykolwiek w historii ktoś coś takiego widział!?

  4. Rafał Matuszewski pisze:

    Jakoś mnie to nie dziwi…Do 1995 roku jeszcze coś się działo, wiadomo chdziło tej firmie żeby się pokazać na 150 lecie, ale potem można było zaobserwować tylko pogorszenie sprawy. Najpierw zawieszona Jaworzynka, potem Costerina (ta prawdziwa oddająca klimaty planowca), a potem to już poszło: Choszczno, Jaworzyna Śl, a parowozy do Wolsztyna. O tym że tak też może się stać z Wolsztynem podejrzewałem od dłuższego czasu. Brak uzupełniania kadry nowymi maszynistami to tylko preludium do nieuchronnego pożegnania z parą w Polsce! Taka jest niestety prawda! Teraz nic się nie opłaca, po co się z tym męczyć, a za 50 lat fanatycy będą wyciągali ze złomu (o ile coś się uchowa) co się da byle uruchomić. Zamiast wyciągnąć wnioski z lekcji którą przeszło kilka krajów, które po wielu latach przywracali te wspaniałe maszyny do życia, w naszym kraju trzeba popełnić ten sam błąd, ale czy da się jeszcze ten błąd naprawić? Czarno to widzę, mimo to chciałbym się w tym przypadku mocno mylić…

  5. -GM- Łódź pisze:

    …szkoda…umiera historia…

  6. Hkę? pisze:

    Co to za płacze? Przecież chcieliście masowo zawieszenia ruchu planowego, bo biedne parowozy są eksploatowane ponad swe siły (co jest wierutną bzdurą!). To, po kiego te smutne odliczanie? 3… 2… 1… Cieszcie się! Teraz nie będą biedne parowoziki zarzynane, a wy możecie spać spokojnie! Tylko ładnie pożegnajcie wszystko na tych SZTUCZNYCH pociągach specjalnych!

  7. Misiek pisze:

    „Zabronione jest utrudnianie filmowania oraz wykonywania zdjęć innym uczestnikom imprezy” – to po co te ozdobniki na składzie. Złamany punkt, właściwie kawałek punktu.
    „w szczególności poprzez przebywanie w miejscach innych niż wskazane przez Organizatora” – narzucanie swojego punktu widzenia motywu.
    „Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatora.” – To po jakiego grzmota ten regulamin jak i tak Organizator jest bogiem.

    Polska to dziwny kraj. Ciągnąć kasę od Państwa czyli od nas to każdy potrafi ale zrobić kasę na turystyce to niestety tfuuu nasza kolej czyli PKP nie potrafi. Nie licząc już Teerki to ciekawe jak długo jeszcze te parowozy w ilości szt 3 sobie pojeżdżą. Dążymy no nowoczesności za wszelką cenę, nawet za cenę historii i dziedzictwa.

  8. Acan Józef pisze:

    A jak twoim zdaniem Organizatorzy mogą zabezpieczyć się przed kimś, kto na fotostopie będzie chciał podróżować w pomarańczowej kamizelce na pomoście bolka, albo wystawi swoje cztery litery. Jakieś zasady muszą być. Nie popadajmy w paranoję podważając wszystko co się da.

  9. Rafał Matuszewski pisze:

    Sztuczne pociągi specjalne? A co innego zostało? Jeżeli PKP nie jest zainteresowane planową ekploatacją pociągów pod parą, to jakie jest inne wyjście? Prawda jest taka że niedługo planowiec z parowozem to będzie historia, chociaż ta obecna planówka jest sztuczna, dwuwagonowe składy to po prostu śmiech. Na początku wygasza się popyt na podróże koleją a potem się zawiesza połączenia bo nierentowne. Nic się w naszym kraju nie opłaca oprócz budowy autostrad, więc nie narzekajmy że pojedzie poraz kolejny sztuczny pociąg, lepszy taki do zdjęć niż żaden, a nie mam zbytnio ochoty na uprawianie modnej ostatnio archeologii kolejowej jak jest okazja do przejazdu danej trasy. Fakt jest taki że lepszy sztuczny pociąg niż nic!

  10. Piter pisze:

    Czy fotostopy są planowane pod fotografujących, czy jest szansa, że pociąg będzie na wszystkich (z wyjątkiem nocnych) jechał a nie stał i pozował? W końcu kamera rejestruje ruch, a na poprzednich imprezach różnie to bywało.

Skomentuj

Komentarz



© TPWP 2019. Strona używa plików cookies. Polityka prywatności zawiera więcej informacji o cookies. Design & Development: Michał Pawełczyk