Semafory kształtowe na linię Wolsztyn – Nowa Sól

tyrszeliny 300x225 Semafory kształtowe na linię Wolsztyn   Nowa Sól

Załadunek semaforów

W minionym tygodniu miał miejsce transport w pobliże docelowego miejsca zamontowania dwóch semaforów kształtowych, mających w przyszłości stanowić element infrastruktury Kolei Doliny Odry. Nabyło je Starostwo Powiatowe w Nowej Soli. Pomimo, wydawać by się mogło, pechowej daty (piątek, 13.11), całe przedsięwzięcie odbyło się bardzo sprawnie i bez jakichkolwiek komplikacji.

W planach Towarzystwa jest dalsze pozyskiwanie urządzeń zrk, a już wczesną wiosną zapraszamy na kolejne odsłony weekendowych prac na szlaku.

Tagi: , , , ,

komentarzy 12

  1. Przemek pisze:

    heh 🙂 to najpierw się je wycina, żeby później stawiać od nowa ??? Czegoś tu nie kapuję:-)
    Gratulacje dla pomysłowych decydentów 😉 !!

  2. Ginter47 pisze:

    „heh to najpierw się je wycina, żeby później stawiać od nowa ??? Czegoś tu nie kapuję:-)”

    Drogi Przemku:-). Nie wiesz??? – Bo to Polska właśnie”:-) .

  3. Piotrek pisze:

    Gdyby tak jeszcze udało się inicjatywę „przedłużyć” na linię do Żagania p. Kożuchów. Mozna byłoby jeździć np. z Poznania do Forst, a tam przesiadka na parowy do Cottbus. Na przykład.

  4. krzysiuMK pisze:

    Mam kilka pytań:
    1) Czy linią z Wolsztyna do Krzyża/Rudna(a nawet do Konotopu(na oblot) mógłby przejechać pociąg zestawiony z OL49 +7 wagonów(6 przedziałówek i salonka)????
    2)Jak wygląda stan peronu w Krzyżu/Rudno??????
    3)Czy most w Rudnie jest w dobrym stanie technicznym???
    4)Czy w Konotopie można zrobić oblot właśnie OL49????
    5)Czy nie ma nigdzie wykradzionych kawałków torów???
    PS. O odpowiedź proszę osoby które wiedzą(np. z TPWP) dokładnie jaki stan jest na tej lini i żeby informacje były aktualne 🙂

  5. GTA pisze:

    Nie jestem za bardzo zorientowany, ale wydaje mi się, że stan tej linii od 2007 roku (wtedy był tam ostatni pociąg z parowozem). Na pewno można (choć nie wiem, czy aż do Konotopu) przejechać tą linię drezyną, ewentualnie jakimś lekkim (i najlepiej starym np. SN81) szynobusem. Nawet SA132 już się raczej nie nada.

  6. krzysiuMK pisze:

    Dobrze do Konotopu nie trzeba, a czy Krzyż/Rudno jest dostępne dla tego składu(jednak OL49 + 3 x (oliwkowe)Bp + 2 x (przedziałówka 1 przerobiona na 2 + salonka)??????? Pytam, bo jest mi to do czegoś potrzebne 😉

  7. Mick M. pisze:

    Podejrzewam, że po przygotowaniu toru nawet i Konotop dałoby się osiągnąć. Podstawowym problemem jest roślinność wrastająca w skrajnię, no i ktoś musiałby przebadać stan mostów w Krzyżu Rudno i Kębłowie.

  8. TPWP pisze:

    Mosty są raczej w porządku. Problemem w dotarciu do Konotopu jest tylko jeden przepust między Rudnem a Kolskiem (ukradzione pół rury i wymyty w tym miejscu nasyp – połowa torowiska na odcinku kilku metrów wisi w powietrzu podparta tylko na ustawionych „na sztorc” podkładach) – drezyna (nawet WM15) przejedzie bez problemu, ale pociąg już nie. Na odcinku Wolsztyn – Rudno wszystko jest w porządku.

  9. UAZownik pisze:

    Czy czasem kolega krzysiuMK nie szykuje pociągu specjalnego? Co do ,,przedłużenia” tej linii, to najlepiej z Wolsztyna przez N. Sól, Sulechów, Kargowę i z powrotem do Wolsztyna, jednak na razie to tylko marzenia…

  10. Ginter47 pisze:

    A jak się przedstawia dalszy stan tej linii, chodzi mi o dalszą część trasy na odcinku Konotop – Nowa Sól, a zwłaszcza jak sie przedstawia stan mostu na Odrze za Stanami, no i druga rzecz – przejazd kolejowy za Otyniem.

  11. AgentEU07 pisze:

    Przejazd za Otyniem jest zabetonowany a na moście nad Odrą nie ma szyn. Ubytki sątakże na wiadukcie na Odrzanką. Są też liczne ubytki w nasypach.

  12. krzysiuMK pisze:

    Nie robię żadnego pociągu specjalnego jak by co.

Skomentuj

Komentarz



© TPWP 2021. Strona używa plików cookies. Polityka prywatności zawiera więcej informacji o cookies. Design & Development: Michał Pawełczyk