Historyczna tarcza zaporowa na stacji Wolsztyn

Miło jest nam poinformować o chyba jedynym jak do tej pory pozytywnym z punktu widzenia miłośnika starej kolei wydarzeniu związanym z modernizacją linii kolejowej Sulechów – Luboń k. Poznania. W ostatni piątek wymieniono świetlną tarczę zaporową (osłaniającą wyjazd z toru ósmego wolsztyńskiej stacji w kierunku Sulechowa) na historyczną – kształtową, przywracając tym samym stan sprzed kilkudziesięciu lat i przyczyniając się do utrzymania zabytkowego charakteru stacji Wolsztyn. Jest to pierwsza od kilku miesięcy dobra wiadomość z frontu robót modernizacyjnych – poprzedziło ją rozczarowanie rezultatami prac na odcinku Grodzisk Wlkp. – Luboń k. Poznania, gdzie o rzekomo „historycznym” charakterze modernizowanej linii świadczą przede wszystkim perony z różowej kostki i wskaźniki z kilometrażem na długich tyczkach, psujące krajobraz szlaku na całej jego długości.

Dotychczasowa tarcza zaporowa:

staram 300x225 Historyczna tarcza zaporowa na stacji Wolsztyn

Przywrócona tarcza zabytkowa:

nowam 300x199 Historyczna tarcza zaporowa na stacji Wolsztyn

Mówi się, że jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale mimo wszystko trzymamy kciuki za włodarzy wolsztyńskiej parowozowni, aby na swoje dawne miejsce na punkcie kontrolnym wrócił analogiczny sygnalizator, zastępując świetlną tarczę manewrową.

parm 225x300 Historyczna tarcza zaporowa na stacji Wolsztyn

Tagi: , , ,

1 komentarz

  1. Błażej pisze:

    Podobne były w Rakoniewicach.

Skomentuj

Komentarz



© TPWP 2018. Strona używa plików cookies. Polityka prywatności zawiera więcej informacji o cookies. Design & Development: Michał Pawełczyk