Flota Wielkopolski 2011

Tradycja zobowiązuje…

Niemal rok temu po raz pierwszy w historii wyruszył w trasę pośpieszny pociąg turystyczny – prowadzony parowozem uruchomiony przez organizację hobbystyczną. Do tej pory pozostawały one domeną spółek kolejowych i samorządów. Przejazd pociągu „Flota Wielkopolski” z Poznania do Szczecina i z powrotem odbył się 12 czerwca 2010 roku (sobota). Przewiózł cztery setki pasażerów ze stolicy Wielkopolski na obchody Dni Morza Sail Szczecin. Flota dalekomorska prezentowała się przy szczecińskich nabrzeżach. Wielkopolanie pokazali swoją „flagową flotę” w postaci parowozu Pm36-2 i składu wagonów w oliwkowym malowaniu. Wiele ciepłych słów i doskonałe recenzje jakie pociąg zebrał wśród klientów skłoniły nas do kontynuowania projektu. Zachęcamy do przeczytania relacji z poprzedniej edycji imprezy.

Parowozem na Jarmark Dominikański

Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni zaprasza na drugą edycję imprezy „Flota Wielkopolski” w dniu 30 lipca 2011 (sobota). Tym razem parowóz Pm36-2 (słynna „Piękna Helena” poprowadzi skład w postaci czteroczłonowego zestawu wagonów piętrowych serii Bhp na wyjątkowo atrakcyjnej trasie Poznań - Gniezno – Inowrocław – Bydgoszcz Główna - Kościerzyna – Gdynia – Gdańsk oraz Gdańsk - Tczew – Laskowice Pomorskie – Bydgoszcz Główna - Inowrocław – Gniezno – Poznań. Główną atrakcją przejazdu będzie otwarcie słynnego Jarmarku Dominikańskiego w Gdańsku – imprezy handlowej z ponad 750-letnią tradycją, która jest od lat chętnie odwiedzana przez mieszkańców całej Polski. Przyjazd do Gdańska przed godziną 13.00 umożliwi udział w inauguracji największego pikniku tej części Europy. Zapraszamy zwłaszcza mieszkańców Poznania, Gniezna, Inowrocławia, Bydgoszczy i Świekatowa do odbycia prawdziwej podróży w czasie!

Jak kupić bilety?

Rozpoczęcie rezerwacji drogą internetową (przy użyciu nowoczesnego, wygodnego w obsłudze interfejsu, znanego z poprzedniej edycji „Floty”) już od 1 maja 2011! Rezerwacje będą prowadzone poprzez formularz na stronie http://www.flotawielkopolski.pl . Możliwy będzie również zakup biletów w tradycyjny sposób – 29 i 30 kwietnia 2011 (piątek-sobota) podczas słynnej wolsztyńskiej Parady Parowozów, na stoisku Parowozowego Centrum Informacji (prowadzonego od lat przez TPWP), jak również na pokładzie pociągu specjalnego „Parowozem przez Wielkopolskę„, relacji Leszno – Lubsko – Leszno, uruchomionego w dniu 1 maja 2011 (niedziela).

Wszystkie dodatkowe informacje będą podawane na stronie internetowej http://www.flotawielkopolski.pl , http://www.tpwp.pl , http://www.btpk.weebly.com oraz na stronach internetowych partnerów imprezy.

Dodatkowe atrakcje

Oprócz dojazdu na Jarmark św. Dominika i wczucia się w klimat dawnych lat poprzez podróż pociągiem parowym „z epoki” po drodze zaplanowano różne inne, dodatkowe atrakcje:

  • przejazd legendarną magistralą węglową, wybudowaną w latach 30-tych XX wieku między Bydgoszczą, a Gdynią, w tym przejazd na trasie Kościerzyna – Gdynia, jednym z najbardziej malowniczych odcinków linii kolejowych północnej Polski,
  • dwukrotne wodowanie parowozu na stacji Bydgoszcz Główna, przy użyciu oryginalnego żurawia wodnego,
  • zwiedzanie Izby Tradycji Bydgoskich Dróg Żelaznych na stacji Bydgoszcz Główna przy peronie 3, zwiedzanie okolicznościowej wystawy taboru na stacji Bydgoszcz Główna (z okazji 160 lecia kolei w Bydgoszczy), występ kolejowej orkiestry dętej na peronie 3,
  • możliwość zwiedzania Skansenu „Parowozownia Kościerzyna” podczas postoju parowozu na stacji w Kościerzynie; skansen prezentuje kilkadziesiąt eksponatów: parowozów, wagonów osobowych i towarowych, lokomotyw spalinowych i elektrycznych, z których niektóre to unikaty skali światowej,
  • przejazd dodatkowym pociągiem specjalnym w relacji Gdańsk – Gdynia – Gdańsk dla gości Jarmarku Dominikańskiego (na podstawie oddzielnych biletów).

Współpraca

Przedsięwzięcie „Flota Wielkopolski” jest realizowane przez Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni przy udziale finansowym:

oraz przy współpracy:

Wszystkich zainteresowanych nawiązaniem współpracy przy organizacji przejazdu wyjątkowym pociągiem specjalnym z Poznania, przez Kujawy i Pomorze do Gdańska prosimy o kontakt z adresem: info@tpwp.pl lub pociag@tpwp.pl .

Do zobaczenia na pokładzie „Floty Wielkopolski„!

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Komentarzy 23

  1. Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych pociagami specjalnymi,

    mając na względzie chęć wsparcia parowozowni w Wolsztynie oraz wszystkich zainteresowanych tą tematyką zdecydowaliśmy się uruchomić w 2011 roku kilka pociągów specjalnych pod parą. Uruchomiliśmy też specjalną stronę internetową ze szczegółami Turystyki Kolejowej – TurKol.pl. Do umieszczenia na niej szczegółów dotyczących imprez organizaowanych w 2011 roku zaprosiliśmy wiele organizacji, w tym takze TPWP.
    Juz w marcu zaproponowaliśmy współpracę TPWP podajac proponowane terminy i trasy pociągów, które niestety w ramach „rewanżu” organizuje pociąg specjalny dokładnie w tym samym terminie, w którym my planujemy jeden z pociągów. Jaki cel ma takie działanie? Liczymy na to, że damy wspólnie szansę pasażerom na skorzystanie z nielicznych przecież imprez kolejowych organizowanych w naszym kraju, a nie zmusimy ich do wybierania pociągów. Od marca zdążyliśmy już przygotować i ustalić szczegóły imprezy organizowanej 30 lipca, stąd proponujemy, aby przy organizacji bardzo ciekawego pomysłu, jakim jest pociąg do Trójmiasta wziąć pod uwagę ustalone w marcu terminy.

    pozdrawiam serdecznie

    Patryk Skopiec
    Instytut Rozwoju i Promocji Kolei

  2. GTA pisze:

    Impreza Turkolu 30 lipca przy obecnej trasie to jakiś żart. Zapewne się nie dobędzie, bo niby jak skoro na początku lipca rozpoczyna się modernizacja linii Poznań – Wągrowiec i jest przewidziane jej zamknięcie. Także nic nie koliduje :) .

  3. atkl pisze:

    Zarąbisty pomysł, ale dlaczego nie przez Piłę, Chojnice, Brusy?

  4. jQ pisze:

    Panie Skopiec. Z ciekawości zajrzałem na stronę turkol.pl i co widzę – nic nie widzę. Ani informacji, kto za tym stoi, ani kontaktu, nic. Banda dzieci którym wydaje się, że wystarczy zadzwonić do Cargo i PLK i następnego dnia pociąg pod parą stoi w peronach. Czy mógłby pan podać oficjalny kontakt do siebie, jako członka turkola?
    P.S. Na ile godzin liczycie przejazd Poznań – Wrocław – Wałbrzych – Kłodzko – Wrocław – Poznań wraz z fotostopami i postojami na „wybranych stacjach pośrednich”? Na ile osób przewidujecie tą imprezę i jaki miałby być koszt „od łba”?

  5. Agata pisze:

    Świetna sprawa, brałam udział w zeszłorocznej edycji do Szczecina i na pewno wezmę udział w tym roku. Moje dzieci były zachwycone i nie mogą doczekać się kolejnej podróży. Muszę przyznać, że program zapowiada się bardzo ciekawie.

  6. irek pisze:

    Byłem w Szczecinie było ciekawie :)
    Chętnie się wybiorę na Jarmark Dominikański :)
    Jakie są ceny biletów ?

  7. Tp4 pisze:

    Super! Bardzo się ciesze, że w tym roku również odbędzie się FLOTA. Czekałem na to info o tym specjalu z niecierpliwością ;-) Mam nadzieję, że atmosfera będzie taka sama albo (jeśli się jeszcze da;-) ) jeszcze lepsza niż na zeszłorocznej FLOCIE. Prawdę powiedziawszy już się zastanawiałem nad PIRATem ale ile można jeździć w jedno i to same miejsce. Tan specjal moim zdaniem zapowiada się ciekawiej – no i jeszcze kultowa wręcz Bipa. Czego więcej do szczęścia? Do zobaczenia na pociągu!

    P.S.

    Pozdrowienia dla ubiegłorocznych towarzyszy!

  8. Henio pisze:

    Pan Skąpiec żyje mentalnie w innym świecie. Świecie marzeń o flocie cudownie ozdrowionych wolsztyńskich maszyn i tłumu mechaników którzy akurat maja wolne na pociąg Instytutu , Turkolu czy jak tam zwał. Zupełnie oderwany od rzeczywistości. Ale dobrze niech próbuje do pierwszej awarii sprężarki , belki rusztowej, panewki lub inżektora na trasie . Ale Pan Skąpiec pewnie nie wie co to inżektor. Pasażerowie Go rozliczą jak gdzieś w polu i upale dzieci będą lecieć matkom przez ręce póki nie znajdzie się lokomotywa zastępcza.

  9. Filip Bebenow pisze:

    @ Irek
    Ceny za przejazd będą podane później. Lepiej poczekać kilka dni, niż podawać informacje bez odpowiedzialności! Cała rezerwacja ruszy najpóźniej 29 kwietnia – najpierw „analogowo” w Parowozowym Centrum Informacji podczas Parady, później w pociągu Parowozem Przez Wielkopolskę, a docelowo poprzez formularz („kliknięcie” miejsca na wizualizacji wagonu) na dobrze znanej z zeszłego roku stronie http://www.flotawielkopolski.pl

  10. Filip Bebenow pisze:

    @atkl
    Trasa proponowanego pociągu jest zawsze kompromisem. Niestety doba ma tylko 24 h i w tych ramach czasowych musimy zmieścić się planując przejazd pociągiem specjalnym. Dla miłośników atrakcyjny będzie przejazd przez Bory Tucholskie, w interesie wszystkich jest jak najszybciej dostać się do Trójmiasta.

  11. Krzychu pisze:

    Nie jest źle z trasą, jeśli będzie bez trąbki i worków to na pewno jedziemy.
    Mam tylko prośbę żeby przed rozpoczęciem rezerwacji biletów podać dokładny rozkład jazdy gdyż mamy kawałek do Poznania i trzeba jakoś dograć dojazd.

    Pozdrawiam

  12. atkl pisze:

    Koniec końców pomysł genialny, choć czasowo to będzie masakra – czyli fajnie /jakieś 7-8 godzin do Gdańska i 6-7 z powrotem/. Ciekawe tylko czy nas wpuszczą w te lasy koło Wierzchucina.

  13. jQ pisze:

    Co nie wpuszczą, co nie wpuszczą. A widok parowozu w Wierzchucinie i w Bąku – bezcenny!

  14. Pawel L pisze:

    Bardzo się cieszę, że pociąg retro zawita wreszcie do kujawsko-pomorskiego, a na stacji Bydgoszcz Główna pierwszy raz od chyba 1994 roku będzie obecny, a także będzie wodował, parowóz. Mam nadzieję, że w przyszłości takie obrazki będzie można widzieć częściej.

    Mam kilka pytań:
    1. Czy cena biletów będzie zróżnicowana w zależności od stacji, z której będzie się rozpoczynać/kończyć podróż?
    2. Czy parowóz będzie obracany w Bydgoszczy (zmiana kierunku jazdy) i Gdańsku?

  15. GTA pisze:

    Parowóz ostatni raz był w Bydgoszczy (i był wodowany) bodajże w 2008 roku. Był to GWR5521 ciągnięty „na gorąco” przez byka. Jednak wykonał samodzielną jazdę po stacji Bydgoszcz Główna i był wodowany z oryginalnego żurawia.

  16. Filip Bebenow pisze:

    Parowozy w ostatnim dziesięcioleciu korzystały z żurawia wodnego w Bydgoszczy w 2002, 2003, 2004, 2006, 2008 i 2009 roku. Są w dostępne 2 żurawie, trwają ustalenia, z którego z nich dwukrotnie nawodowany będzie parowóz 30 lipca.

    Parowóz nie będzie obracany w Bydgoszczy, bo nie przewiduje się zmiany kierunku jazdy w tym mieście. Obrót parowozu będzie miał miejsce w Gdyni.

  17. mysz.1974 pisze:

    BYŁAM W ZESZŁYM ROKU I W TYM POJADĘ. BĘDĘ CHYBA MUSIAŁA SKRÓCIĆ KONTRAKT ALE WARTO. WIERZCIE MI, I TA TRASA SUPER, I DWA NOCLEGI W POZNANIU, WIEM JUŻ GDZIE. DO ZOBACZENIA W POCIĄGU OBOWIĄZKOWO W KOSZULCE SPRZED ROKU..

  18. mysz.1974 pisze:

    MAM PROŚBĘ MIANOWICIE ZASTANÓWCIE SIĘ JESZCZE NAD WAGONAMI. DLACZEGO TE NIEWYGODNE BIPY? PRZECIEŻ TO POŚPIESZNY. POWRÓĆCIE DO BONANZY. DOBRZE RADZĘ. POZDRAWIAM I DO ZOBACZYSKA W POCIĄGU.

  19. @mysz.1974: niestety do 30 lipca żadna z oliwkowych bonanz nie będzie miała już ważnej rewizji, więc nie będzie możliwości wynajęcia ich.

  20. mysz.1974 pisze:

    SZKODA. NA PRZYSZŁOŚĆ PROSZĘ O TAKICH SPRAWACH PAMIĘTAĆ. TO WAŻNE. PRZYPOMINA MI TO WIERSZYK O POŻARZE – ” . . . KONIA PROWADZĄ, KOŃ NIE PODKUTY . . .”. A CO Z TĄ REZERWACJĄ PRZEZ INTERNET JEST JUŻ?

  21. @mysz.1974: my sobie możemy pamiętać, ale wysłanie wagonów do rewizji to zadanie ich właściciela, czyli Przewozów Regionalnych :)

  22. mysz.1974 pisze:

    NO TAK. ŻYJEMY W POLSCE. JEDNA SPÓŁKA KOLEJOWA PODKŁADA KŁODY POD NOGI DRUGIEJ. CHYBA SIĘ WEZMĘ ZA TE PRZEWOZY REGIONALNE. WINNI MI SĄ POWRÓT IR MAZOWSZE DO GORZOWA.

  23. mysz.1974 pisze:

    Czy znany jest już wstępny rozkład jazdy tego pociągu? Liczę się oczywiście z dwoma noclegami w Poznaniu. Wiem, że trwają rozmowy o dołączeniu do składu wagonu 1 klasy. Mam nadzieję, że nie zdradziłam pochopnie tajemnicy. 199 zł za jedynkę na takiej imprezie to nie drogo. Fajnie, że mogę wziąć udział w tej imprezie po raz drugi.

Skomentuj

Komentarz



© TPWP 2018. Strona używa plików cookies. Polityka prywatności zawiera więcej informacji o cookies. Design & Development: Michał Pawełczyk